Pokusím se postupně zodpovědět všechny tvé dotazy. Takže já žádný původní skin nepoužívám, žádný takový asi ani neexistuje, i CZE skin od Nadea je přebarvený do "českých barev". Je pravdou, že skin od Nadea co je přímo ve hře obsahuje pouze Diffuse.dds a Icon.dds. Další textury jako je Details.dds, DetailsDirty.dds, DiffuseDirty.dds a ProjShad.dds jsou ze skinu, nebo spíš z modelu, který není přímo od Nadea, teda myslím. Ve své podstatě se jedná o jiný model auta, i když vypadá stejně jako Nadeácká formule. Takže s nějvětší pravděpodobností budeš muset vycházet ze skinu, který má nejmíň úprav. Co se týče souborů .Gbx ve skinu jedná se právě o již zmiňovaný model, teda konkrétně 3D model. Vesmě se jedná o soubory MainBody.Solid.Gbx a MainBodyHigh.Solid.Gbx, které najdeš i v jiných modelech aut a nejen formulí. Tyto soubory určují jak auto (model) bude vypadat (tvar), tedy jestli jde třeba o Škodu 100, nebo Chevrolet Camaro anebo o "Nadeo" formuli. Takže asi takhle nějak:
Soubory .dds jsou textury, které pokrývají uvedený 3D model,takže bych to popsal tak, že se jedná o "tapetu", kterou 3D model "polepíš" a auto pak vypadá jako auto a ne jako šedé něco. Já měním (skinuji) pouze tyto "tapety".
Co se týče úprav .Gbx, tak samozřejmě, že lze tyto soubory upravit, to už ale budeš muset umět s nějakým tím 3D programem a budeš muset být schopný něco vymodelovat. Jeden 3D program je i zadarmo - Blender, jinak existují i další 3D programy, vesměs asi placené. Takže jak budeš nebo jsi schopný vymodelovat nějaký 3D model čehokoliv pak budeš schopný i upravit 3D model formule, nebo jak píšeš odstranit spojler, snížit podvozek nebo na model dát jiné disky kol atd.
Také jsem se o to zajímal, nebo spíš jsem sháněl informace k tomu jak se naučit tyto 3D modely dělat ale jak jsem zjistil absolutně to není na "pár hodin" ale pro mě na stovky hodin abych se něco málo naučil, na což samozřejmě nemám čas. Ještě bych napsal, že nevím jaký SW použít ke koncovce .Gbx, co jsem se kdysi dočetl, musíš vytvořit nějaký ten 3D model a pak se různě konvertuje. Ale to už si zjistíš sám pokud se budeš chtít vrhnout na 3D modelování.
Jinak lze najít ještě textury Nadeácké formule přímo v nainstalované hře, možná, že by je šlo považovat za "původní". Cesta k těmto texturám je: ... TRackmania\GameData\Vehicles\Media\Texture\Image.
Doufám, že se mi podařilo ti to trochu obrazně vysvětlit a že jsem něco nepopletl, každopádně kdyby jsi něco nepochopil, tak ještě napiš.