Toto video jsem vytvořil pro začátečníky v Trackmanii, možná ale pomůže i někomu zkušenějšímu. Předem se omlouvám, za případné nepřesnosti, v případě nějakých chyb či doplnění mi napište do komentů pod tento článek, rád to opravím nebo doplním. Budu rád za každou věcnou připomínku. A teď k videu.
Technika č. 1 – Airbrake
Tuto techniku využijeme k tomu, abychom byli rychlejší při dopadu auta na zem. Snažte se, aby auto dopadlo na všechny 4 kola současně. V případě, že auto dopadne na přední kola, auto se rozhoupe a nebude tak rychlé jak při dopadu na 4 kola. Samozřejmě záleží na různých situacích na trati, třeba doskok z moc velké výšky na 4 kola nemusí být vždy ideální a auto se může zachovat nechtěně, odskočí, převrátí se.
Provedení: Po výskoku auta zmáčkneme krátce brzdu v době, kdy vozidlo je nakloněno, tak aby dopadlo na 4 kola.
Technika č.2 – Airbrake
Jedná se o stejnou techniku jako v prvním případě. Tato technika může být vhodnější při dopadu z větších výšek, auto nedopadne na všechny 4 kola ale na zadní (záleží na skoku), při dopadu nedochází k tak častým chybám jak u prvního případu. Tuto techniku provedeme, tak, že hned po výskoku auta ihned zmáčkneme krátce brzdu, nečekáme na dobu, kdy se auto nakloní, aby dopadlo na 4 kola. Tato technika se dá rovněž využít při dlouhých skocích, jelikož při krátkém zmáčknutí brzdy auto letí dřív k zemi.
Provedení: Po výskoku auta ihned krátce zmáčkneme brzdu.
Technika č. 3 – Myška (Sjezd z kopce nebo výjezd do kopce)
Tuto techniku využijeme k tomu, abychom byli rychlejší při sjezdu z kopce, nebo lze využít při výjezdu do kopce. Technika se vesměs provádí, při menších rychlostech, ale záleží na situacích na trati, ve vyšších rychlostech bývá rychlejší skočit, ale to si už musí vyzkoušet každý sám, kde tuto techniku využít a kde ne. Při sjezdu z kopce uděláme rychlou „myšku“, tím pádem nedojde k odlepení kol od vozovky a auto je rychlejší, pořád akceleruje oproti skoku. Stejně využijeme tuto techniku při výjezdu do kopce.
Provedení: Při sjezdu hned ze startu natočíme auto do takového úhlu, aby se nám neodlepili kola auta od vozovky a pak auto srovnáme do směru jízdy. Pokud se ke kopci blížíme již větší rychlostí, přibrzdíme na takovou rychlost, abychom byli schopni kopec sjet nebo vyjet bez toho, aniž by se kola odlepili od cesty.
Technika č. 4 – No Jump
Techniku No Jump využijeme k tomu, že můstek objedeme kolem levé nebo pravé krajnice. Samozřejmě to chce přesnost a trefit se tak, aby se kola auta neodlepili od země, což bývá nejideálnější. Pokud bychom skočili za pomocí můstku, auto dostaneme do vzduchu a tím pádem jsme pomalejší, než když neskáčeme a pokračujeme v jízdě po 4 kolech nebo skáčeme dolů. Tak jako u každé techniky je potřeba zvážit, kde to je využitelné a kde ne.
Provedení: S autem si před můstkem najedeme co nejblíže levé nebo pravé krajnice abychom projeli kolem můstku.
Technika č. 5 – Startboost
Tuto techniku využijeme při výjezdu ze startu, kde jsou hned boostry (zrychlováky), získáme tím větší rychlost.
Provedení: Při výjezdu auta ze startu mírně vytočte doleva nebo doprava a auto během okamžiku zase srovnejte.
Technika č. 6 – Tráva (Grass)
Techniku Grass využijeme na trávě, při jízdě po trávě mírně „kličkujeme“ buď zleva doprava nebo naopak, auto tím zrychluje.
Provedení: Při jízdě po trávě mírně vychylujeme auto z jedné strany na druhou tzv. „kličkujeme“.
Technika č. 7 – Dirt
Stejná technika jako u techniky č. 6, stejné provedení s tím rozdílem že použijeme při jízdě na dirtu.
Technika č. 8 – Flip (otočka 360 stupňů)
Techniku Flip využijeme při situaci, kdy musíte skákat přes můstek, nelze ho objet (technika č. 4 - No Jump) a rovněž další část trati umožňuje použití této techniky. U této techniky najedete na okraj můstku a otočíte auto o 360 stupňů, tímto se nedostanete do takové výšky jako při skoku a tím pádem rychleji dopadnete na vozovku a můžete zrychlovat.
Provedení: Před můstkem si najeďte k levé nebo pravé krajnici tak aby jste jednou stranou kol najeli na můstek a tento vás otočil o 360 stupňů.
Technika č. 9 – Dirt to Road
Tuto techniku využijete při vyjíždění z dirtu na cestu, při vyjíždění z dirtu na cestu totiž mírně vyskočíte, tím pádem nezrychlujete na rozdíl, když vyjíždíte na cestu u krajnice, kde nedochází k takovému výskoku a kola jsou dřív na cestě a můžete zrychlovat.
Provedení: Při výjezdu z dirtu na cestu si najeďte co nejblíže k levé nebo pravé krajnici.
Dalšími jízdními technikami jsou smyky (slide), tyto jsou rozděleny do několika druhů, Fullspeed Slide, Simple Slide, Rammstein Slide, Neo Slide. Rovněž jde využít i speciální techniky jako je Wallbang a Wall Slide. O těchto jízdních technikách bylo psáno na TM-Portálu a proto je zde nebudu vypisovat ale pokud vás zajímají přejděte tady: http://www.tm-portal.cz/23-jizdni-techniky-v-trackmanii